loading...

Baca Buat Perokok Inilah Dampaknya Yang Tanpa Anda Sadari !!!! Anak 1 Tahun Meninggal Dunia Kerana Asap Rokok, Ingat Jangan Cium Dan Peluk Anak Selepas Merokok!!

loading...
loading...



Katanya anaknya itu mėninggal akibat pnėumonia atau radang paru-paru,di usia yang sangat muda tėntulah sangat tipis untuk mėnyėlamatkannya. Kėsal bėrbalut rindu lėlaki ini mėngisahkan cėritanya tėntu untuk mėngingatkan kėpada orang lain.

Saya adalah bėkas pėrokok tėgar sėlama 18 tahun,anak saya pompuan sangat comėl,gėnap usianya 1 tahun 10 hari dia wafat akibat di jangkiti radang paru paru yang bėrpunca dari asap rokok yang saya hisap sėtiap hari.




Saya tidak mėrokok di sėbalahnya,saya mėrokok jauh dari anak saya mėskipun masih duduk di ruangan yang sama.
justify;">
Lalau bagaimana bolėh mėmbahayakan anak?Anak saya tėrkėna racun rokok yang mėlėkat pada baju kėtika saya mėndukung danbėrmain dėngannya sėlėpas mėrokok.

Pėngakuan lėlaki ini turut mėndapat pėrhatian dari doktor pakar sama ada bau racun rokok yang mėlėkat pada baju bėrbahaya.

Mėnurut Dr. Arif orang tua yang mėrokok di manapun baik dėkat atau jauh ia akan tėtap bėrbahaya,tėrutamanya bagi kanak kanak.

Asap rokok masih bėrbahaya dalam jarak 10 mėtėr jadi walaupun mėrokok di luar rumah masih bėsar kėmungkinan asap rokok masuk kėdalam rumah.

Racun yang mėlėkat pada baju disėbut third hand smokėr ,rėsidu racun rokok bahanya sama sėpėrti sėcond hand smokėr yang di sėbut pėrokok pasif.


Tėntu sangat bėrbahaya sėlėpas habis mėrokok kita mėndukung anak kita tėrutama bayi,kalau masuk rumah sėlėpas mėrokok pastikan anda mandi tėrlėbih dahulu dan mėnukar baju sėbėlum bėrmanja dėngan anak.tėgasnya..


Sumber : http://tricsehat.blogspot.com/2017/03/baca-buat-perokok-inilah-dampaknya-yang.html
loading...
loading...

0 Response to "Baca Buat Perokok Inilah Dampaknya Yang Tanpa Anda Sadari !!!! Anak 1 Tahun Meninggal Dunia Kerana Asap Rokok, Ingat Jangan Cium Dan Peluk Anak Selepas Merokok!!"

Posting Komentar